W skład Zespołu Nauczycieli 2.0 wchodzi 17 osób. Wspólnie podjęliśmy decyzję, że badanie potrzeb społeczności szkolnej będzie miało formę debaty plenarnej, czyli swobodnej dyskusji w małych grupach, wywiadu indywidualnego z nauczycielami, pracownikami administracyjnymi i obsługi i z przedstawicielami rodziców. Wstępnie zaplanowaliśmy, że badanie potrzeb społeczności szkolnej przeprowadzimy w pierwszych dwóch tygodniach grudnia 2018 r. Nie udało się to w grudniu, ze względu na dużą absencję i uczniów i nauczycieli. W związku z tym przełożyliśmy badanie na styczeń 2019 r. uwzględniając w swoich planach uroczystości szkolne (szkolny koncert kolęd) i prace nauczycieli wynikających z końca semestru (przygotowanie wyników klasyfikacji na 9 stycznia 2019 r. i sprawozdań za pierwszy semestr na radę podsumowującą). Ale wszystkie zaplanowane działania udało się zrealizować w styczniu 2019 r.
Opis przebiegu badania potrzeb:
Na potrzeby badania potrzeb całej społeczności
szkolnej podzieliliśmy się na dwa zespoły zadaniowe.
Pierwszy zespół zadaniowy odpowiedzialny był za
przygotowanie debat klas 4- 8 i 3 gimn. a także klas 0-3
z przedstawicielami poszczególnych klas i opracowanie wniosków (Joanna, Anna W.,
Anita, Anna N., Iwona D., Małgorzata L. Ewa M., Renata, Wojtek P.). Pytania zostały skonsultowane i zaakceptowane
przez wszystkich Nauczycieli 2.0. Ustaliliśmy, że debata w klasach 4-8 i 3
gimn. odbędzie się 11 stycznia 2018 r. a w klasach 1 - 3 18 stycznia
2018 r. Terminy debat uzależnione były od innych uroczystości szkolnych i prac
nauczycieli wynikających z końca semestru (przygotowanie wyników klasyfikacji
na 9 stycznia 2019 r. i sprawozdań za pierwszy semestr na radę
podsumowującą).
Drugi zespół zadaniowy odpowiedzialny był za
przeprowadzenie wywiadu indywidualnego, jawnego z nauczycielami, pracownikami
administracyjnymi i obsługi, rodzicami (Marcin Sz., Łukasz M., Justyna S., Anna
D., Kamila Ch. Beata G., Ela W.). Ponieważ w szkole uczy 120 nauczycieli,
zespół podjął decyzję, że wywiad zostanie przeprowadzony z przewodniczącymi
zespołów przedmiotowych i zadaniowych, przedstawicielami rodziców i
przedstawicielami pracowników niepedagogicznych – do 22 stycznia 2018 r.
Po
ustaleniu i zaakceptowaniu planu działań koordynator poprzez dziennik
elektroniczny wysłał zaproszenie na debatę do wszystkich wychowawców klas. W
dniu debaty liderzy – koordynatorzy uczniowscy z klasy ósmej: Aleksandra Dz i
Aleksandra K odwiedziły każdą klasę 4 – 8 i 3 gimn. i zaprosiły przedstawicieli
na debatę.