Badanie potrzeb społeczności szkolnej




W skład Zespołu Nauczycieli 2.0 wchodzi 17 osób. Wspólnie podjęliśmy decyzję, że badanie potrzeb społeczności szkolnej będzie miało formę debaty plenarnej, czyli swobodnej dyskusji  w małych grupach, wywiadu indywidualnego z nauczycielami, pracownikami administracyjnymi i obsługi  i z przedstawicielami rodziców. Wstępnie zaplanowaliśmy, że badanie potrzeb społeczności szkolnej przeprowadzimy w pierwszych dwóch tygodniach grudnia 2018 r.  Nie udało się to w grudniu, ze względu na dużą absencję i uczniów i nauczycieli. W związku z tym przełożyliśmy badanie na styczeń 2019 r. uwzględniając w swoich planach uroczystości szkolne (szkolny koncert kolęd) i prace nauczycieli wynikających z końca semestru (przygotowanie wyników klasyfikacji na 9 stycznia 2019 r. i sprawozdań za pierwszy semestr na radę podsumowującą). Ale wszystkie zaplanowane działania udało się zrealizować w styczniu 2019 r.
Opis przebiegu badania potrzeb:
Na potrzeby badania potrzeb całej społeczności szkolnej podzieliliśmy się na dwa zespoły zadaniowe.
Pierwszy zespół zadaniowy odpowiedzialny był za przygotowanie debat klas 4- 8 i 3 gimn. a także klas 0-3 z przedstawicielami poszczególnych klas  i opracowanie wniosków (Joanna, Anna W., Anita, Anna N., Iwona D., Małgorzata L. Ewa M., Renata, Wojtek P.).  Pytania zostały skonsultowane i zaakceptowane przez wszystkich Nauczycieli 2.0. Ustaliliśmy, że debata w klasach 4-8 i 3 gimn. odbędzie się 11 stycznia 2018 r. a w klasach 1 - 3 18 stycznia 2018 r. Terminy debat uzależnione były od innych uroczystości szkolnych i prac nauczycieli wynikających z końca semestru (przygotowanie wyników klasyfikacji na 9 stycznia 2019 r. i sprawozdań za pierwszy semestr na radę podsumowującą).
Drugi zespół zadaniowy odpowiedzialny był za przeprowadzenie wywiadu indywidualnego, jawnego z nauczycielami, pracownikami administracyjnymi i obsługi, rodzicami (Marcin Sz., Łukasz M., Justyna S., Anna D., Kamila Ch. Beata G., Ela W.). Ponieważ w szkole uczy 120 nauczycieli, zespół podjął decyzję, że wywiad zostanie przeprowadzony z przewodniczącymi zespołów przedmiotowych i zadaniowych, przedstawicielami rodziców i przedstawicielami pracowników niepedagogicznych – do 22 stycznia 2018 r.

Po ustaleniu i zaakceptowaniu planu działań koordynator poprzez dziennik elektroniczny wysłał zaproszenie na debatę do wszystkich wychowawców klas. W dniu debaty liderzy – koordynatorzy uczniowscy z klasy ósmej: Aleksandra Dz i Aleksandra K odwiedziły każdą klasę 4 – 8 i 3 gimn. i zaprosiły przedstawicieli na debatę.