Uczniowie przygotowali wydruki planu okolic szkoły,
korzystając ze stron internetowych np. www.googllemaps.com, www.mapire.eu,
geoportal.gov.pl, geoportal.lublin.eu itp. Dzięki temu poszerzyli swoją wiedzę i
umiejętności zarówno informatyczne jak i geograficzne.
Uczniowie
wraz z opiekunem wychodzili w teren i porównywali obiekty znajdujące się na wydrukowanych
mapach ze stanem obecnym poznają zarówno dzień dzisiejszy jak historię
dzielnicy, w której znajduje się szkoła.
Uczniowie
analizując i opracowując w grupach zebrane materiały nawiązywali właściwe relacje, wzbogacając
swoją wiedzę i rozwijając
zainteresowania. Przygotowali
plan zagospodarowania wybranego fragmentu terenu wokół szkoły według
własnego pomysłu. Dzięki temu lepiej
poznali problemy społeczne, podawali własne argumenty i pomysły, szukali
sposobów rozwiązania problemów z jakimi boryka się osiedle.
Uczniowie przedstawiając
własne pomysły zagospodarowania ternu przybliżają społeczności szkolnej miejsca
użyteczności publicznej na Osiedlu oraz własne potrzeby i pomysły.